Σχολείο-Πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Menu
Την Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2025 ομάδα μαθητών του σχολείου μας με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ. Κατερίνας Χριστοδούλου και Μαρίας Πηδιάς παραβρέθηκαν στην τελετή λήξης του Προγράμματος «Σχολείο Πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 2024-2025» στο Κλειστό Γυμναστήριο του Γυμνασίου Ακροπόλεως στη Λευκωσία, παρουσία Κύπριων ευρωβουλευτών. Ο κλάδος των Ξενοδοχειακών του σχολείου μας συνέβαλε στην προετοιμασία των εδεσμάτων, που προσφέρθηκαν στους παρευρισκομένους.
Οκτώ μαθητές από τη Γ΄ ΤΕΣΕΚ Λεμεσού είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην πρώτη Euroscola της χρονιάς, που πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιανουρίου 2025, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο. Η συμμετοχή τους έγινε εφικτή μέσω του Προγράμματος «Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», το οποίο προωθεί τη γνώση και την κατανόηση των ευρωπαϊκών θεσμών και αξιών και στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας με επιτυχία.
Η ημέρα στη Euroscola ξεκίνησε με τους μαθητές να παίρνουν τις θέσεις τους στα γαλάζια έδρανα των ευρωβουλευτών. Αρχικά, είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις στην Α΄Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Sabine Verheyen. Μέσα από τον διάλογο, οι μαθητές απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για τον ρόλο και τις αρμοδιότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΕΕ. Την ίδια στιγμή ρώτησαν την κ. Verheyen πιο προσωπικές ερωτήσεις όπως τους λόγους που την ώθησαν να ασχοληθεί με την πολιτική.
Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για το κρίσιμο ζήτημα της παραπληροφόρησης, τον αντίκτυπό της στη δημοκρατία αλλά και τα μέτρα που λαμβάνει η Ε.Ε για να αντιμετωπίσει τη διάδοση των ψευδών ειδήσεων. Η παρουσίαση ανέδειξε πώς οι ψευδείς ειδήσεις μπορούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη και να υπονομεύσουν τις δημοκρατικές διαδικασίες. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ομαδική εργασία, όπου οι μαθητές συνεργάστηκαν με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες για να προτείνουν μέτρα που θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο από την παραπληροφόρηση. Οι συζητήσεις ήταν έντονες και δημιουργικές, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν επιχειρήματα και να παρουσιάσουν τις ιδέες τους.
Την επόμενη μέρα οι μαθητές μπόρεσαν να περιδιαβάσουν στο κέντρο της πόλης μαζί με την πολύτιμη καθοδήγηση ξεναγού και να ανακαλύψουν τα πιο σημαντικά αξιοθέατα της πόλης. Ξεκίνησαν από τον Καθεδρικό Ναό, έναν εντυπωσιακό γοτθικό ναό, διάσημο για την αρχιτεκτονική του και το καμπαναριό του, που προσφέρει μια απίστευτη θέα της πόλης. Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν την κεντρική Πλατεία Κλεμπέρ, γεμάτη ιστορία και εντυπωσιακά κτίρια, και περπάτησαν στην παραδοσιακή περιοχή της Μικρής Γαλλίας (Petit France), με τα γραφικά στενά, τα παραδοσιακά ξύλινα σπίτια και τα κανάλια που την κάνουν να μοιάζει σαν κάτι από παραμύθι. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με μια όμορφη βόλτα με πλοίο στα κανάλια της πόλης, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τη μοναδική ατμόσφαιρα του Στρασβούργου και να θαυμάσουν τα γραφικά τοπία και την αρχιτεκτονική της πόλης από μια διαφορετική οπτική γωνία.
Η εμπειρία αυτή ήταν ανεκτίμητη για τους μαθητές της Γ΄ΤΕΣΕΚ Λεμεσού οι οποιοι ταξίδεψαν στο Στρασβούργο μαζί με άλλα δύο σχολέια από τη Λεμεσό. Η συμμετοχή στη Euroscola προσφέρει στους μαθητές μοναδικές εμπειρίες και δεξιότητες. Καλλιεργεί την ευρωπαϊκή τους συνείδηση, ενισχύει τις ικανότητές τους στην επικοινωνία και την ομαδική εργασία, και τους δίνει την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της ενεργούς συμμετοχής στα κοινά. Τέλος, η επίσκεψη στο Στρασβούργο και το Κολμάρ αποτέλεσε το επιστέγασμα μιας αξέχαστης εμπειρίας, γεμάτης γνώση, πολιτισμό και νέες φιλίες.
Μαθητές που συμμετείχαν:
1. Αριστοτέλους Γιώργος ΘΗΨ2
2. Μακρής Άγγελος ΘΗΨ2
3. Χρίστου Αντώνιος ΘΗΨ2
4. Ανδρέου Ανθίμια ΕΓ2
5. Σάββα Χρίστος ΕΓ2
6. Παπαθεμιστοκλέους Αγγελίνα ΘΗΨ3
7. Ιωαννίδης Ιωάννης ΘΗΨ3
8. Νικολάου Χρύσανθος ΘΗΨ3
Συνοδός Καθηγήτρια:
Κατερίνα Χριστοδούλου
Φιλόλογος
Η Γ΄ ΤΕΣΕΚ Λεμεσού συμμετέχει ακόμα μία χρονιά στο Πρόγραμμα Σχολείο Πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνείδησης και στη βαθύτερη κατανόηση των θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν λάβει μέρος σε ποικίλες δράσεις, προκειμένου να αποκτήσουν μια ουσιαστική εικόνα για τον ρόλο της Ε.Ε. στη σύγχρονη κοινωνία.
Μια από τις σημαντικότερες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν η επίσκεψη μαθητών στη Βουλή των Αντιπροσώπων, όπου είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στον χώρο, να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας του θεσμού και τη σημασία του σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Επιπλέον, δημιουργήθηκε ένα "Info Point" εντός του σχολείου, το οποίο παρέχει ενημερωτικό υλικό για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έκαναν εγγραφή στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα "mazi.eu", ενισχύοντας τη διασύνδεσή τους με τις εξελίξεις και τις δράσεις της Ε.Ε.
Για την ενίσχυση της γνώσης των μαθητών σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση, οργανώθηκαν διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων, προσφέροντας ένα ευχάριστο και εκπαιδευτικό τρόπο κατανόησης των θεσμικών οργάνων και της λειτουργίας της Ε.Ε. Επιπλέον, το σχολείο είχε την τιμή να φιλοξενήσει εκπρόσωπο του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο οποίος πραγματοποίησε μια άκρως ενδιαφέρουσα παρουσίαση και απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών, διευκρινίζοντας σημαντικά ζητήματα ευρωπαϊκής πολιτικής και συμμετοχής των πολιτών.
Ιδιαίτερα χρήσιμες ήταν και οι τακτικές συναντήσεις των μαθητών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς Μαρία Πηδιά και Κατερίνα Χριστοδούλου. Κατά τις συναντήσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις ευκαιρίες που προσφέρει στους νέους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα "Σχολείο Πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου" αποτελεί μια σημαντική εμπειρία για τους μαθητές, καθώς όχι μόνο εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για την Ε.Ε., αλλά καλλιεργούν επίσης κριτική σκέψη, κοινωνικές δεξιότητες και υπεύθυνη πολιτική στάση. Μέσα από αυτές τις δράσεις, οι νέοι διαμορφώνονται ως ενεργοί πολίτες, ικανοί να συμμετέχουν συνειδητά στις εξελίξεις που διαμορφώνουν το κοινό ευρωπαϊκό μέλλον.